2Пользователи(-ли)читают эту тему (За последние 30 минут)
0члены,2гости
0члены,2гости
What's popular right now:
Word Association (63 users)
AoKTS updates (36 users)
CBA PathBlood 1.8.0 (23 users)
1.6 reward campaing (22 users)
Top 5 players of all time (R6) (21 users)
Best player from India (15 users)
Sheep vs Wolf 2 - mod GUIDE (12 users)
Most active threads in past week:
TDII TeamBonus V4A2 (12 posts)
$200 HEROFEST 1v1 TOURNAMENT by ... (8 posts)
Why will this error occur while ... (7 posts)
Voobly crash (7 posts)
Can't launch AoM T (6 posts)
Please resume patch development ... (6 posts)
Cant join voobly to play = Direx... (5 posts)
1-)Rush hangi durumlarda atılırsa daha etkili olur?
2-)Rush'a karşı yapılacak en iyi hamleler neler?
3-)Drush+fc hangi durumlarda yapılsa daha etkili olur?
4-)Drush+fc ye karşı ne yapabilirim?
1-) Rush hangi durumlarda atılsa daha etkili olur?
Rush attığınız kişinin kaynakları öndeyse veya tek odunu varsa attığınız towerlarla ve ataklarla rakibin size gelmekten önce kendi bölgesini kurtarma hissi vermektir. Çoğu oyuncu kendi haritası çok kötüyse ve rakip oyuncunun haritası iyiyse ''hmm eğer ben bu haritalarda standart bir şekilde oynarsam rakip doğal olarak benden 1-0 üstün olur'' düşüncesiyle atağa kalkar ve tek kale misali oynamaya çalışır. Evet bu yanlış bi düşünce değil ama rush attığınız zaman haritayı iyi gözlemlemeniz ve ayrıca rush attığınız yeri iyi seçmeniz lazım.
2-) Rush'a karşı yapılacak en iyi hamleler neler?
Oncelikle eğer karşıdaki kişinin size rush atacağını biliyorsanız veya görmüşseniz, yaptığınız evleri ve duvarları mapı kapatmaya yönelik yaparsanız 1-0 önde olursunuz. Çünkü rush atan kişi size hasar veremiyorsa, yaptığı rushın pek bir önemi kalmayacaktır. Çünkü, zaten size rush atmak için en az 4 işçi getiriyor buda demektir ki yaklaşık 2 dakika boyunca 4 işçi eksik oynadı.
Şimdi gelelim evleri attıktan sonra ne yapacağız. Benim tercihim stable atarak başlamak, çünkü rush atan kişi seni rahatsız etmek için yaptığı spearmanları senin bölgene göndericek ve kendi bölgesinde yaklasık 2 dakika spearman olmayacak, tabi ki bu barack'ın yapıldığı yer ile kendi bölgesi arasındaki mesafeye göre değişir. Eğer sen hızlı bir şekilde bastığın scoutları rakibin odununa,çileğine veya işçilerin saldırı alabileceği yer olarak herhangi bi yerine gönderebilirsen zaten doğal olarak rakip bölgesini korumak icin defansla ilgilenicek ve atağı düşündüğü kadar kuvvetli yapamıyacak. Bir misalle en iyi defans saldırıdır diyebiliriz.
Bastığın askerlerin haricinde, hemen kaya toplamaya başlamanda büyük yarar var. Eğer olaki sen scoutlarla rakibe istenilen şekilde zarar veremezsen, bölgene kule atmak rusha karşı defansın en iyi yollarından biridir.
Başka bir noktaya daha değinmek istiyorum, mantıksal olarak rakip senin bölgene barack yaptıgı icin kendi bölgesine istediği sürede spearman basamaz, ki bassada istediği sayıda basamaz. Eğer sen rakibin beklemediği hamleler yaparsan yenmen daha rahat olur. Örneğin rakip senin scout bastıgını görünce 4 tane spearman bassa bölgesine ve sende scoutların uplarını erken alırsan full up 10 tane scout 4 tane spearmanı cok rahat alır ve nerdeyse 1-2 kayıptan fazla vermezsin. Rakip bunu fark edip tekrar bölgesine spearman gönderene kadar ya bir çok işçi kesersin yada en az bir kaç dakika adamın kaynaklarda çalışmasını önlersin. Buda sana çok büyük bir avantaj verir.
3-)Drush+fc hangi durumlarda yapılsa daha etkili olur?
Eğer haritan iyiyse ve kapanmak için müsaitse bu taktik öngörülen ve tavsiye edebileceğim bi taktiktir. Tabi ki haritan iyi değilse açık pozisyonda da yapılır ama bu kapalı haritaya nazaran daha riskli bir hareket olur. Kapalı haritada yapman gereken 3 milita basmak ve rakibin sana erkenden gelmesini önlemek, tabi bu arada olabildiğince erken kapanmalısın ki rakibin yaptığı saldırılar senin castle geçme sürende seni hırpalamasın.
Açık haritada ise altına veya hangi kaynağının pozisyonu daha riskiyle o yöne bir kule atarak riskli kaynağını olabildiğince muhafaza etmelisin, çünkü rakip ekonomini çok fazla yorarsa castle olsan dahi asker basamadığın sürece bir anlam ifade etmez. Eğer ekonomini muhafaza etmek için iki tane tower atman gerekiyorsa 5 tane işçini kaya toplatıp (mining camp atmana gerek yok) 1 kulede diğer kaynağa yaparak ekonomini daha güvenli çalışır pozisyona getirebilirsin. Zaten bunları yaptıktan sonra, eğer castle oluş süresince ekonomin fazla yara almadıysa avantajı sağladın demektir. Bundan sonrası senin ordu kullanımına ve yeteneklerine kalmıştır.
4-)Drush+fc ye karşı ne yapabilirim?
Ilk olarak önerebileceğim, asker bastığınız zaman çok hızlı bir şekilde rakibi rahatsız etmelisiniz ve rakipten önce castle olarak yakaladığınız avantajı iyi kullanmalısınız. Eğer rakibe yeterience zarar veremezseniz, drush+fc'nin pek bir avantajı kalmıyor.
Eğer rakibin dr+fc yaptıgını gördüyseniz, farkettiyseniz veya daha önceden biliyorsanız, en hızlı şekilde stonewall çekmenizi öneririrm. Çünkü stonewall çekmek rakibin sizin ekonominize erken yakaladığı avantaj ile zarar verememesinde büyük bir rol oynayacaktır.
Varsayıyorum ki haritanız çok açık ve bu yüzden stonewall çekemiyorsunuz, böyle bir pozisyonda bölgenizin önemli ve koruyucu noktalarına defansif kule atmanızı tavsiye ederim. Siz castle olana kadar bu sizi belli bir müddet savunacaktır. Eğer iyi defans yapamadığınızı düşünüyorsanız ve daha doğrusu yetenekleriniz ve oyun tarzınız agresif oyun üzerine daha yatkın ise, o zaman size duvar çekmeden açık oynamak pek önerilerimin arasında değildir.
Agresif oyun tarzı olan arkadaşlar için drush atıp ardından erken feudal yaparak ve tabi bu sürede biraz daha milita ekleyerek (2 veya 3) man at arms yapabilirsiniz ve 4 tane işçi göndererek dr+fc yapan rakibin kaynaklarına kule atarak ve tamamen agresif bir tarzda oynayarak yenebilirsiniz. Burda amaç dr+fc yapan kişiye olabildiğince kaynaklarını kullandırmamaktır. Yaptığımız towerlar ile olsun askerlerle olsun bir şekilde onu rahatca ekonomi yaptırmamalısın. Eğer rush yaptığın halde dr+fc yapan rakip rahatca ekonomi yaptıysa, yaptığın rushın bir anlamı ve etkisi kalmadı demektir. Çünkü zaten hunsda c.a ların ucuz ve senin feudalde bastığın askerlerden daha güçlü ve seri olduğunu için seni yenmesi büyük bir ihtimal olarak düşünülebilir.
Yani kısacası dr+fc nin en iyi tavsiye edebileceğim defans şekli stone wall çekmektir. Rakip dr+fc yaparken castle atladığında full c.a basarak seni bitirmeyi düşünür ve ekosu seninkinden zayıf olur ama askerleri seninkinden fazla ve güçlü olur. Ama bu askerler sana zarar veremezse ne bastığının önemi yoktur. Çektiğin stonewall sana baya bir süre kazandıracak ve sen castle olduğunda rakibinden avantajlı olman büyük bir ihtimaldir. Rakibinin erken castle olduğu için çok iyi ekonomisi olmayacak ve senin feudalde yaptığın iyi ekonomi askerlerinin upgrade'lerini alman hususunda sana büyük bir avantaj sağlayacaktır.
Taktikler hakkındaki ince detaylar ;
* Rush atarken ekonomi yapısı
Genellikle rush atarken 22 pop ile uplanır. 4 işçi ile rusha gidilir. İşçi dağılımı: 10 işçi odunda, 4 işçi çilekte, 2 işçi tarla, 1 işçi koyunda, 4 işçi rusha gidiyor ve 1 de scout. Feudal atlar atlamaz odun upu alırsın. Geriside oyunun gidişatına bağlı olarak değişir.
* Drush+fc ekonomi yapısı
Başlangıç olarak sadece feudal atlarken eko yapısından farklı olarak oduna 3 değil de 4 işçi verirsin ve barack yapana kadar farm yapmazsın. Yaklasık dakka 6.30-7.00 gibi barack yaparsın ve duvar çekerek haritayı kapatmayada haritanın kapanma zorluk duruma göre işçi gönderirsin (fazla gecikmemenizi öneririm). Normal standartlara göre çağ bastığında 7-8 farmın olduğu zaman yeterli olur. 2. çağa basar basmaz altına 3 işçi göndermelisin. 2. çağa atladığın zaman hiç bir upu almamalısın, çünkü aldığın takdirde castle atlamak için yeterli ekonomiye sahip olamazsın. Castle'a bastığın zaman altında yaklasık 8-10 arası işçi bulundurmanda fayda var. Sadece yapman gereken çileği bitiren işçileri düzgün bir şekilde oduna ve altına dağıtmak olacak.
Standart bir haritada herhangi bonusu olmayan(hunting gibi mesela) bir ırkla 14xx de castle olup 3 tc boomlamak mümkünmü? Viper bi yerde mümkün olduğunu söylemişti, eğer mümkünse nasıl?
Normal bir haritada geyik avlamadan veya extra avlanmadan (domuz,koyun) 14 de castle olman mümkün değil. Ekoyu dengeli yaptığın taktirde geyik avlayarak 14 de rahat bir şekilde 3 tc boomlayabilirsin.
hızlı gelişmek üzerine castle erken görmek için
Edit: Link çalışmadığı için silindi.
Edit: Link çalışmadığı için silindi.